my pets

my pets
ngaco abis ini mah bukan pet, but dari game kok

Saturday, April 4, 2009

LOve revelation2 " Fobia wanita, bicara cinta"

wa ambil dari blog lain nanti wa kasih di bawah deh linknya
Seorang lelaki muda, duduk tersimpuh di atas batu yang besar. Tak lama datang lelaki yang sedikit lebih tua menyapa dirinya.
Lelaki tua : "Ada apa gerangan dikau tersimpuh lesu di sini ? Tiada mendung tiada hujan, mengapa wajahmu kusut penuh kesuraman ?"
Lelaki muda : "Aku tersimpuh di sini tiada lain karena aku memikirkankan diriku"
Lelaki tua : "Buang jauh suram-mu, tiada mengapa kau beritahukan keluh-mu?"
Lelaki muda : "Aku memikirkan seorang gadis, yang tiada bukan telah cari selama ini"
Lelaki tua : "Seperti apa kiranya gadis itu, sehingga kau bersusah sedih seperti ini?"
Lelaki muda : "Aku inginseorang gadis yang tak lebih rendah dariku, dengan rambut yang pendek, dan memancarkan aura tersendiri bagiku"
Lelaki tua : "Apakah demikian baik rupanya, atau putih halus seluruh badannya?"
Lelaki muda : "Aku tak ingin membedakan setiap wanita, aku hanya mau gadis itu lebih baik dari aku, aku tak memiliki rupa yang baik dan pula aku tidak memiliki banyak kehebatan, aku hanya orang lemah dan tak punya kebaikan"
Lelaki tua : "Lalu, apa yang dikau kehendaki lagi dari gadis tersebut saudaraku ?"
Lelaki muda : "Aku hanya memimpikan gadis yang memiliki pemikiran yang lebih baik dari diriku, dan bisa membawa aku pada kebenaran"
Lelaki tua : "Alangkah berat impianmu wahai saudaraku, apakah engkau sudah menemukan gadis itu"
Lelaki muda : "Sudah"
Lelaki tua : "Apakah dikau sudah bicara padanya"
Lelaki muda : "Tidak saudaraku, aku tidak berani mendekatinya"
Lelaki tua : "Mengapa engkau tidak berani ?"
Lelaki muda : "Aku takut saudaraku, aku takut, aku sangat takut"
Lelaki tua : "Engkau sungguh bodoh, kenapa kau memimpikan seorang gadis jikalau engkau takut ?"
Lelaki muda : "Lalu, apa yang mesti aku perlakukan saudaraku ?"
Lelaki tua : "Pergilah padanya, katakanlah padanya dan terimalah semuanya"
Lelaki muda : "Tapi.........."
Lelaki tua : "Mengapa lagi Saudaraku ?"
Lelaki muda : "Dia berada jauh dari sini...."
Lelaki tua : "Kejarlah dia, datangilah dia cepat temuilah dia"
Lelaki muda : "Terimakasih saudaraku"
Lelaki muda tersebut berlari dan terus berlari untuk menemukan gadis impiannya.

lu sebenernya bukan takut sama tuh cewek, tapi lu sebenernya takut kalau tuh cewek nolak elu. :D
solusinya simple koq: ga usah terlalu terikat dengan hasil.

yang lebih penting deketin dia aja dulu, dengan menganggapnya sebagai teman. jangan jaim, jangan takut, jangan nervous, dan jangan berharap kalau dia harus/bakal menjadi cewek elu.
yayan5

No comments: